ICT Academy: Bločne verige in Bitcoin: osnovni nivo
5. september 2017, 8.30 do 15.30, Fakulteta za elektrotehniko, Ljubljana
Ni zapisov
ITU News: Forging paths to 5G
Avtorji: Haoulin Zhao, Dongmyun Lee, Francois Rancy, Stephen M. Blust, Sergio Buonomo, Chaesub Lee, Peter Ashwood-Smith, Giovanna Carofiglio, Marc Cohn
Novel Cross-Layer QoE-Aware Radio Resource Allocation Algorithms in Multiuser OFDMA Systems
Avtorji: Rugelj, M., Sedlar, U., Volk, M., Sterle, J., Hajdinjak, M., Kos, A.
WEB on TV: Cross-National User Study for Designing Better User Experience
Avtorji: Emilija Stojmenova, Jože Guna, Daniela Hauswirth, Roland Winkler, Manfred Ninaus and Matevž Pogačnik
     Povečaj pisavo   Pomanjšaj pisavo

Diplomske in magistrske naloge

Diplomsko in magistrsko delo predstavlja zaključno študijsko obveznost študentov. V njem študent samostojno obdela strokovni problem in s tem izkaže svojo ustvarjalno sposobnost za razvojno in raziskovalno delo, predvsem pa zmožnost, da pridobljeno znanje uspešno in celovito uporabi pri izdelavi svojega dela.

 

Natančen opis, navodila, postopki prijave, oddaje in zagovora diplomskega in magistrskega dela ter vsi potrebni obrazci se nahajajo na fakultetnih straneh.

 

Teme razpisanih diplomskih in magistrskih nalog:

 

Interaktivni papir – aplikacija obogatene resničnosti

  • Mentor: dr. Jože Guna, dr. Matevž Pogačnik
  • Področje: Interaktivni papir – aplikacija obogatene resničnosti (augmented reality)
  • Opis: Pregled področja, naprav, rešitev in vmesnikov za obogateno resničnost. Načrtovanje aplikacije za obogateno resničnost z uporabo mobilnega telefona/tabličnega računalnika v kombinaciji s tiskanimi gradivi. Izdelava prototipa z uporabo obstoječih programskih knjižnic, kot je npr. Vuforia. Predlog in implementacija preprostega poskusa za merjenje uporabniške izkušnje ter izvedba uporabniške študije (poskusa z uporabniki).

Viri: https://www.youtube.com/watch?v=HnjbTytHH6U, https://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality,                                   http://www.measuringux.com/

 

IoT kontrola dostopa

  • Mentor: dr. Andrej Kos
  • Področje: Aplikacije interneta stvari
  • Opis: Vključitev vse večjega števila raznovrstnih uporabniških naprav v internet stvari spremlja tudi trend odpiranja programske opreme, ki poganja te naprave. Tej odprtosti smo priča v obliki odprtih aplikacijskih programskih vmesnikov (API), priborov za programiranje (SDK) ali celotne kode (open source). Slednja je v svetu spletnih rešitev že zelo razširjena in hitro prodira tudi v raznovrstne uporabniške naprave. Cilj diplomske naloge je razviti kontrolo dostopa na odprti osnovi. Diploma nastaja v sodelovanju z industrijo.

 

Interaktivni peskovnik« kot primer otipljivega vmesnika (mixed reality, tangible user interface)

  • Mentor: dr. Jože Guna, dr. Matevž Pogačnik
  • Področje: Interaktivni peskovnik« kot primer otipljivega vmesnika (mixed reality, tangible user interface)
  • Opis: Pregled področja, naprav, rešitev in vmesnikov za področje otipljivih vmesnikov. Fizična izvedba peskovnika in pripadajoča programska oprema sta že izdelana in na voljo v laboratoriju LMMFE. Delo bi obsegalo analizo in implementacijo interaktivne aplikacije na primeru »interaktivnega peskovnika«. Primer je npr. simulacija električnega/magnetnega polja z uporabo fizičnih elementov (npr. krogle kot elektroni) in vizualizacije z uporabo projekcije v realnem času. Pomemben del predstavljajo tudi različni načini interakcije z aplikacijo.

Viri: https://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_reality, https://en.wikipedia.org/wiki/Tangible_user_interface,                                             https://www.youtube.com/watch?v=CE1B7tdGCw0

 

Block chain identity

  • Mentor: dr. Matevž Pustišek, dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos
  • Področje: Block-chain
  • Opis: Analizirajte področji bločnih verig in upravljanja identitete. Vzpostavite prototipno rešitev za upravljanje identitete s pomočjo bločnih verig

 

Kibernetska varnost

  • Mentor: dr. Matevž Pustišek, mag. Janez Sterle, dr. Andrej Kos
  • Področje: Kibernetska varnost/li>
  • Opis: Preučite področje kibernetske varnosti. Pripravite pregled mehanizmov za zagotavljanje kibernetske varnosti na področju »zdravstva« / »energetike« / »državnih organov«. Zgledujte se tudi po dokumentih agencije za informacijsko varnost (ENISA)./li>

 

Block chain slot machine

  • Mentor: dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek
  • Področje: Block-chain
  • Opis: Analizirajte področje bločnih verig ter on-line igranja. Vzpostavite pilotno rešitev »igralnega avtomata«, ki temelji na block chain mehanizmih.

 

Analiza IoT platform

  • Mentor: dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek, dr. Urban Sedlar
  • Področje: Internet stvari
  • Opis: Analizirajte področje platform IoT. Posebno pozornost namenite podpori bločnim verigam. Med seboj primerjajte podporo bločnim verigam s strani različnih platform IoT.

 

Forenzika in nadzor obstoječih ter novih omrežij

  • Mentor: mag. Janez Sterle, dr. Andrej Kos
  • Področje: Kibernetska varnost
  • Opis: Raziščite pomen omrežne forenzike, spremljanja omrežij ter preprečevanje kibernetskih napadov. Posebno pozornost namenite SDN-ju. Možne tematike: intusion detection, denial of service, detekcija napadov v IoT/M2M

 

Fizična varnost IoT in blockchain naprav

  • Mentor: dr. Matevž Pustišek, mag. Andrej Štern, dr. Andrej Kos
  • Področje: Kibernetska varnost
  • Opis: HW security, lahko tudi zagotavljanje komunikacijske varnosti (IoT) naprav na fizičnem nivoju

 

Message queueing in load balancing v HES (Head-end-system)

  • Mentor: dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek
  • Področje: Smartgrid
  • Opis: Diploma v sodelovanju z industrijo

 

Uporaba Non SQL baz v HES (Head-end-system)

  • Mentor: dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek
  • Področje: Smartgrid
  • Opis: Diploma v sodelovanju z industrijo

 

Uporaba free SQL baz v HES (Head-end-system)

  • Mentor: dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek
  • Področje: Smartgrid
  • Opis: Diploma v sodelovanju z industrijo

 

GIS Dashboard za HES (Head-end-system)

  • Mentor: dr. Urban Sedlar, dr. Andrej Kos, dr. Matevž Pustišek
  • Področje: Smartgrid
  • Opis: Diploma v sodelovanju z industrijo

 

Izdelava merilnega sistema radijskih signalov z grafičnim prikazom meritev s pomočjo USB DVB-T ključka in GNU RADIA

  • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
  • Področje: Multimedija, radio in radijski signali

 

Izdelava DAB+ analizatorja s pomočjo računalnika in USB ključka

  • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
  • Področje: Multimedija, radio in radijski signali

 

Izdelava DVB-T/T2, C/C2 analizatorja s pomočjo računalnika in USB ključka

  • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
  • Področje: Multimedija, televizija in televizijski signali

 

Avtomatizacija sinhronizacije glasbenih datotek z videospoti na radijskem playout-u (v sodelovanju z industrijo)

  • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
  • Področje: Multimedija, radio

 

Izvedba prenosa 360 videa v okviru HBBTV aplikacije (v sodelovanju z industrijo)

    • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
    • Področje: Multimedija, video

Izdelava avtomatskega snemanja videa v PPT vtičniku (C#)

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
        • Področje: Multimedija, video

 

Izdelava avtomatiziranega sledenja predavatelja (C#)

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
        • Področje: Multimedija, avtomatizacija

 

Izdelava enostavnega krmiljenja studijskih luči (dimmer box) s pomočjo računalnika in DMX-512 protokola

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
        • Področje: Multimedija, avtomatizacija

 

Analiza prehoda TV sistemov iz SDI arhitekture na IP arhitekturo ob upoštevanju standardov SMPTE 2110

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
        • Področje: Multimedija, standardizacija

 

Izdelava enostavnega TALLY sistema z možnostjo priklopa na različne video mešalne mize

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik, dr. Janez Bešter
        • Področje: Multimedija, studio

 

Izdelava očal za sledenje pogleda (VSŠ, UNI, MM)

        • Mentor: dr. Jože Guna e-mail, dr. Matevž Pogačnik e-mail
        • Področje: Interaktivni multimedijski sistemi
        • Opis: Izdelava in test preprostega in cenovno ugodnega sistema za sledenje pogleda uporabnikov s pomočjo USB kamere. Predvideva se uporaba dostopnih komponent za domačo uporabo. Princip delovanja temelji na prepoznavanju gibanja očesne zenice s pomočjo IR kamere, ter procesiranju slike na osebnem računalniku. Sistem je zgrajen v obliki očal in omogoča tako upravljanje kot tudi funkcijo spremljanja pogleda uporabnika v prostoru.

Viri: http://www.eyetracking.com/About-Us/What-Is-Eye-Tracking, http://eyewriter.org/diy/

 

Uporabniška izkušnja v sistemih navidezne resničnosti (VSŠ, UNI, MM)

        • Mentor: dr. Jože Guna e-mail, dr. Matevž Pogačnik e-mail
        • Področje: Sistemi navidezne resničnosti (virtual reality)
        • Opis: Pregled področja naprav, rešitev in vmesnikov za navidezno resničnost (ang. virtual reality). Raziskava načinov merjenja uporabniške izkušnje (npr. vprašalniki, opazovanje uporabniškega odziva, merjenje bio-fiziološkega odziva) in potopljenosti v okoljih navidezne resničnosti. Predlog in implementacija preprostega poskusa za merjenje uporabniške izkušnje na primeru sistema Oculus Rift ter izvedba uporabniške študije (poskusa z uporabniki).

Viri: https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_reality, https://www.oculus.com/

 

Interakcija v sistemih navidezne resničnosti (VSŠ, UNI, MM)

        • Mentor: dr. Jože Guna e-mail, dr. Matevž Pogačnik e-mail
        • Področje: Sistemi navidezne resničnosti (virtual reality)
        • Opis: Pregled področja naprav, rešitev in vmesnikov za navidezno resničnost (ang. virtual reality). Raziskava načinov interakcije (upravljanja; npr. geste, glas, upravljanje z možgani) v okoljih navidezne resničnosti z uporabo dostopnih in naprednih vmesnikov (npr. LeapMotion, Myo, Oculus touch, Kinect 2, OCZ NIA, Emotiv Epoc, etc.). Predlog in implementacija preprostega poskusa za merjenje uporabniške izkušnje različnih načinov upravljanja na primeru sistema Oculus Rift ter izvedba uporabniške študije (poskusa z uporabniki).

Viri: https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_reality, https://www.oculus.com/, http://blog.leapmotion.com/, https://www.myo.com/, https://www.emotiv.com/

 

Interakcija v sistemih obogatene resničnosti (VSŠ, UNI, MM)

        • Mentor: dr. Jože Guna e-mail, dr. Matevž Pogačnik e-mail
        • Področje: Sistemi obogatene resničnosti (augmented reality)
        • Opis: Pregled področja naprav, rešitev in vmesnikov za obogateno resničnost (ang. augmented reality). Raziskava načinov interakcije (upravljanja; npr. geste, glas, upravljanje z možgani) v okoljih obogatene resničnosti z uporabo dostopnih in naprednih vmesnikov (npr. LeapMotion, Myo, Oculus touch, Kinect 2, OCZ NIA, Emotiv Epoc, etc.). Predlog in implementacija preprostega poskusa za merjenje uporabniške izkušnje različnih načinov upravljanja na primeru sistema Google Cardboard/Google Daydream/Samsung Gear ter izvedba uporabniške študije (poskusa z uporabniki).

Viri: https://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality, https://www.oculus.com/, http://blog.leapmotion.com/, https://www.myo.com/, https://www.emotiv.com/, https://vr.google.com/cardboard/ , https://vr.google.com/daydream/, http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-vr/

 

Interakcija v sistemih mešane resničnosti in otipljivih vmesnikov (VSŠ, UNI, MM)

        • Mentor: dr. Jože Guna e-mail, dr. Matevž Pogačnik e-mail
        • Področje: Sistemi mešane resničnosti in otipljivi vmesniko (mixed reality, tangible user interaface)
        • Opis: Pregled področja naprav, rešitev in vmesnikov za obogateno resničnost (ang. mixed reality). Raziskava načinov interakcije (upravljanja; npr. geste, glas, upravljanje z možgani) v okoljih mešane resničnosti z uporabo dostopnih in naprednih vmesnikov (npr. LeapMotion, Myo, Oculus touch, Kinect 2, OCZ NIA, Emotiv Epoc, etc.). Raziskava načinov interakcije na primeru otipljivih vmesnikov (ang. tangible interafce). Predlog in implementacija preprostega poskusa za merjenje uporabniške izkušnje različnih načinov upravljanja na primeru sistema Google Cardboard/Google Daydream/Samsung Gear ter izvedba uporabniške študije (poskusa z uporabniki).

Viri: https://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_reality, https://en.wikipedia.org/wiki/Tangible_user_interfacehttps://www.oculus.com/, http://blog.leapmotion.com/, https://www.myo.com/, https://www.emotiv.com/, https://vr.google.com/cardboard/ , https://vr.google.com/daydream/, http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-vr/

 

Rešitve za zagotavljanje dostopnosti vsebin za slepe ali gluhe uporabnike

        • Mentor: dr. Matevž Pogačnik e-mail, dr. Jože Guna  e-mail
        • Področje: Interaktivne aplikacije nadgrajene z rešitvami tehnologij za zagotavljanje dostopnosti (accessibility)
        • Opis: Pregled področja naprav, rešitev in tehnologij za zagotavljanje dostopnosti s poudarkom na rešitev za slepe (slabovidne) in gluhe (naglušne) uporabnike na različnih napravah (mobilne naprave, TV sprejemniki). Predlog in implementacija rešitev za zagotavljanje dostopnosti multimedijskih vsebin na TV sprejemnikih za slepe uporabnike (npr. sinhronizacija in predvajanje dodatnih avdio vsebin). Predlog in implementacija rešitev za zagotavljanje dostopnosti multimedijskih vsebin na TV sprejemnikih za gluhe uporabnike (npr. branje podnapisov, predvajanje dodatnih video vsebin s znakovnim jezikom na različnih napravah).

Viri: https://www.w3.org/WAI/, https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=85619&lang=slv, https://en.wikipedia.org/wiki/Accessibility