ICT Academy: Bločne verige in Bitcoin: osnovni nivo
5. september 2017, 8.30 do 15.30, Fakulteta za elektrotehniko, Ljubljana
Ni zapisov
ITU News: Forging paths to 5G
Avtorji: Haoulin Zhao, Dongmyun Lee, Francois Rancy, Stephen M. Blust, Sergio Buonomo, Chaesub Lee, Peter Ashwood-Smith, Giovanna Carofiglio, Marc Cohn
Novel Cross-Layer QoE-Aware Radio Resource Allocation Algorithms in Multiuser OFDMA Systems
Avtorji: Rugelj, M., Sedlar, U., Volk, M., Sterle, J., Hajdinjak, M., Kos, A.
WEB on TV: Cross-National User Study for Designing Better User Experience
Avtorji: Emilija Stojmenova, Jože Guna, Daniela Hauswirth, Roland Winkler, Manfred Ninaus and Matevž Pogačnik
     Povečaj pisavo   Pomanjšaj pisavo

Inovativne raziskave s področja uporabniške izkušnje in VR/AR tehnologij

V Laboratoriju za multimedijo izvajamo zanimive inovativne raziskave uporabniške izkušnje s poudarkom na tehnologijah navidezne in obogatene resničnosti. Pri tem nas zanimajo tako tehnologije same, kot tudi njihova uporaba in vpliv na uporabnike.

 

Trenutno izvajamo dva zanimiva poskusa:

1. Merjenje uporabniške izkušnje mobilne aplikacije 1,2,3, Ljubljana projekta DriveGreen
Glavni namen projekta DriveGreen je razvoj intuitivne in za uporabnika prijazne mobilne aplikacije 1,2,3, Ljubljana, ki pomaga zmanjševati emisije CO2, in sicer s spremljanjem voznih navad in spodbujanjem trajnostne mobilnosti. Pozitivni rezultati takšnega načina vožnje ter eko-mobilnosti niso povezani le z zmanjševanjem izpustov toplogrednih plinov, temveč vplivajo tudi na manjšo porabo goriva, bolj ekonomično izrabo vozil in varno vožnjo. Eko-vožnja pomeni tako optimalno rešitev tako za posameznike (manjši stroški, večja varnost) kot tudi za družbo (zmanjšane emisije CO2). Razvijamo aplikacijo, katere glavna prednost v primerjavi z drugimi podobnimi tehnologijami je, da uporabniku pomaga izbrati optimalen pozitivni motivacijski pristop za spodbujanje eko-mobilnosti, ter tako prometno ter ekološko razbremenjuje mestna jedra.

 

 

Pri tem je ključnega pomena dober uporabniški vmesnik in posledično uporabniška izkušnja. V ta namen smo prirpavili raziskavo, pri kateri želimo ugotoviti in izboljšati uporabniški vmesnik aplikacije. Pri tem uporabljamo tudi posebno napravo za beleženje uporabniških pogledov (eyetracker), kar nam omogoča še bolj poglobljen vpogled v razumevanje uporabnikov.

Če vas zanima sodelovanje v študiji, si prosim, izberite termin iz priloženega seznama: http://doodle.com/poll/5v4b6xicxhxpu2x7 

2. Merjenje vpliva VR tehnologije na uporabniško izkušnjo in slabost (cybersickness)
Iščemo ljudi, ki jih zanima sodelovanje v eksperimentu o slabosti v navidezni resničnosti. Eksperiment je zato ljubkovalno imenovan »VRuhanje«. Ugotavljali bomo vpliv VR čelad na občutek slabosti uporabnika. Če ste si vedno želeli v 40 min poskusiti 4 različne VR head displaye, je to pravi poskus za vas.

Na Fakulteti za elektrotehniko izvajamo raziskavo imenovano VRuhanje, v kateri preučujemo uporabniško izkušnjo ob gledanju posnetkov z različnimi očali za ustvarjanje virtualne resničnosti.

 

 

Udeležba v študiji je za udeleženca preprosta, saj poleg gledanja kratkih videoposnetkov obsega le še reševanje kratkih vprašalnikov. Tekom preizkušnje poleg udeleženčevih odgovorov merimo še njegove fiziološke reakcije, kot so: dihanje, srčni utrip, prevodnost kože ter temperatura. Vse skupaj traja približno eno uro.

 

Cilj naše raziskave je ugotoviti, kakšna je uporabniška izkušnja, njegovo počutje, doživljanje ter njegova potopljenost v gledanje posnetkov preko različnih očal, skozi katera bo udeleženec gledal videoposnetek. Raziskava je zanimiva, saj omogoča posamezniku seznanjenje s tehnologijo za ustvarjanje virtualne resničnosti ter z načinom merjenja fizioloških odzivov.

 

Če vas opisana področja vsaj malo mikajo, ste lepo vabljeni kot udeleženec in seveda tudi k sodelovanju (diplomska dela, magisteriji, doktorat).

 

Ključne besede: uporabniška izkušnja, virtualna resničnost, obogatena resničnost

 

Viri:
Projekt Drive Green in 1,2,3 Ljubljana, http://www.drivegreen.si/
Merjenje slabosti pri uporabi VR tehnologij, http://doodle.com/poll/vyydq26688dp7waf

 

Kontakt: joze.guna@ltfe.org